Saturday, October 12, 2013

Energizing Soy Protein Shaklee Nutrisi Untuk Bina Badan dan Otot

Protein

Protein merupakan nutrisi yang sangat penting untuk mereka yang melakukan olahraga, dan juga terlibat dengan aktiviti sukan dan aktiviti lasak seperti ahli bina badan terutamanya.
Protein boleh terdapat didalam sumber makanan seperti telur, susu, kekacang, ikan, daging ayam/sapi atau keju. 


 
Kepentingan Protein untuk Bina Badan dan Otot

Protein sangat penting kerana :
  • merupakan bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu badan serta komponen utama hormon manusia
  • merangsang fungsi psikologi maka setiap organ kita memerlukan protein
  • membina, memperbaiki kembali dan menyembuhkan sel-  sel dan otot yang cedera dalam tubuh akibat regangan semasa sesi latihan
  • membina tulang, otot,kulit dan darah
Kesan Kekurangan Protein
  • menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit
  • masalah lebihan air yang tinggi dalam badan
  • kehilangan kepejalan otot
  • perubahan warna rambut
  • membantutkan pertumbuhan atau tumbesaran manusia
  • masalah penghadaman seperti sembelit
  • masalah penghasilan darah dan hormon
  • kegagalan fungsi organ yang boleh membawa maut
Bagi individu yang terlibat dengan bina badan kekurangan protein boleh menghalang proses pengecutan, pertumbuhan dan penyembuhan otot dalam usaha mendapatkan bentuk badan yang di idamkan. Tanpa protein yang cukup juga otot tidak boleh sembuh dengan cepat semasa latihan dan boleh membawa kepada kecederaan kepada otot yang diregangkan akibat latihan yang berlebihan.

Salah satu sumber protein yang terbaik ialah ENERGIZING SOY PROTEIN SHAKLEE (ESP)



MENGAPA ENERGIZING SOY PROTEIN ISOLATE(ESP) SHAKLEE ...???

1. Diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan.

2. Kacang soya yang digunakan hanya mengandungi 'non-GMO' (non-Genetically Modified Organism) bermaksud tidak dihasilkan secara genetik yang diubahsuai. Kacang soya yang dihasilkan secara pengubahsuaian genetik boleh menyebabkan pembinaan toksin yang kebanyakan syarikat menggunakan kaedah ini kerana kos yang rendah.

3. Proses penghasilan juga menggunakan suhu yang rendah dan ditanam secara organik. Penanaman secara kimia boleh menyebabkan nutrisi didalam soya berkurangan. Dan penghasilan susu kacang soya yang menggunakan suhu yang tinggi boleh memusnahkan 50% asid amino yang sangat penting untuk tubuh.

4. Mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.  Badan manusia memerlukan asid amino untuk penghasilan hormon, penghadaman, antibodi dan enzim. Sekiranya kurang salah satu daripanya boleh menyebabkan sistem imun berkurangan sebanyak 30%.

5. Protein soya diproses atau dicuci dengan menggunakan air dan bukan alkohol untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan keseluruhan kebaikan soya. Isoflavones diperlukan untuk mencegah kanser dan mengimbangi hormon.

6. Soy Isolate adalah sangat berasid yang boleh menyebabkan tulang rapuh. Oleh yang demikian Energizing Soy Protein Isolate ditambah dengan kalsium untuk meneutralkan keasidan soya. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

7. Sangat sesuai untuk pengidap kencing manis kerana Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39.

8. Satu hidangan ESP ini bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.


APA LAGI KEBAIKAN ESP...???? 

  • Awet Muda - Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap kunci kepada awet muda.
  • Baik untuk hormon - kacang soya adalah tumbuhan yang kaya dengan isoflavones yang fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  • Baik untuk Prostat - Genestein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser dan sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  • Kulit Remaja - Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepatkan sembuhan luka dan megurangkan parut.
  • Pembekal Tenaga - Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsomnia dan tekanan.
  • Membaiki Pigmentasi - Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  • Membaiki Memori - Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.
Energizing Soy Protein Isolate Shaklee amat sesuai untuk semua golongan dari kanak-kanak sehingga orang dewasa.

MACAM MANA....??? MENCEGAH LEBIH BAIK DARIPADA MENGUBATI... MULAKAN LANGKAH ANDA KE ARAH HIDUP SIHAT...KELUARGA BAHAGIA...

Untuk pertanyaan dan tempahan hubungi :-


Nama : illa
SMS/CALL/WHATAPPS : 01111 247274
SID : 979382




 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...