Thursday, October 31, 2013

COQ Health Plus Shaklee Mencegah dan Merawat Mati Pucuk (erectile dysfunction)

Lemah tenaga batin atau juga dikenali sebagai mati pucuk merujuk kepada ciri-ciri kegagalan alat kelamin lelaki untuk menegang atau mengekalkan ketegangan sehingga mencapai kepuasan seks.

Dalam istilah perubatan ia juga dikenali dengan nama disfungsi erektil (ED) atau "impotens'.

See full size image

PENYEBAB ATAU PUNCA MATI PUCUK
Terdapat banyak sebab terjadinya mati pucuk antaranya ialah : -
1. Masalah Jantung - saluran darah tersumbat atau penyempitan saluran darah yang disebabkan kadar kolesterol yang tinggi.

2. Darah Tinggi dan kencing manis

3. Ubat-ubatan -  kesan sampingan ubat kimia

4. Psikologi - kegagalan tegang disebabkan pemikiran atau perasaan dan bukannya kegagalan fisikologi; dan ini sering kali boleh diatasi. 

5. Fisiologi - ketegangan zakar adalah melalui mekanisma hidrolik berasaskan darah memasuki dan   dikekalkan dalam zakar, dan terdapat pelbagai cara ia terhalang, seperti kerosakan sistem saraf akibat kemalangan atau pembedahan, kebanyakannya boleh dirawat.

6. Cara hidup yang tidak sihat seperti merokok dan pengambilan alkohol.

Lemah tenaga batin, berkait rapat dengan tanggapan budaya kepada kesuburan, kejayaan, dan kelakian, mampu menyebabkan kesan psikologi teruk termasuk perasaan malu, perasaan hilang harga diri atau rendah diri; seringkali ia tidak perlu kerana dalam kebanyakan kes ia boleh diatasi. 
Terdapat budaya menyepi yang kuat dan tidak mampu berbincang mengenai masaalah ini. Fakta sebenar adalah sekitar 1 dari 10 lelaki akan mengalami masaalah lemah tenaga batin berulang pada satu ketika dalam hidup mereka.


COQ Health Plus Boleh Membantu Dalam Mencegah dan Merawat Masalah Mati Pucuk


 
1. Merawat penyakit mitokondria

CoQ10 digunakan untuk merawat penyakit mitokondria yang jarang berlaku. Walaupun jarang berlaku, pesakit yang tidak mampu menghasilkan cukup CoQ10 boleh mengalami penyakit mitokondria dan penyakit metabolik lain. Kandungan CoQ10 yang diperlukan perlu dipreskrip oleh doktor untuk mengelakkan simptom-simptom masalah yang mengundang masalah lebih serius seperti masalah penglihatan dan pendengaran, masalah pembelajaran, jantung, hati dan penyakit buah pinggang , penyakit pernafasan dan banyak lagi.

2. Menggalakkan kesihatan Jantung
Pengoksidaan LDL dipercayai adalah penyebab utama serangan jantung dan strok dan ubiquinol (satu bentuk Coenzim Q10, CoQ10 ) dalam LDL manusia memberikan perlindungan terhadap proses pengoksidaan , melindungi jantung yang sihat sekaligus dapat merawat masalah mati pucuk.

3.  Mencegah Migrain
Pada tahun 2002, satu kajian mendapati 61% daripada pesakit yang mengambil Coenzim Q10(CoQ10) sebagai pencegahan migrain dilaporkan mengalami pengurangan diserang migrain sebanyak 50% dalam tempoh tiga bulan kajian . 

4. Meningkatkan Tenaga
Kajian telah menunjukkan banyak kelebihan dan kebaikan CoQ10 kepada mereka yang mengalami sindrom keletihan kronik. Ini kerana keletihan yang kronik merupakan gejala kegagalan mitokondria , CoQ10 membekalkan tenaga yang diperlukan untuk mitokondria dan tubuh anda secara tidak langsung dapat merawat masalah lemah tenaga batin.

5.Merendahkan Tekanan Darah
CoQ10 adalah setara seperti ubat-ubatan tradisional dalam merawat tekanan darah. Ia merendahkan tekanan darah tanpa kesan sampingan yang merosakkan seperti ubatan moden yang lain.

6. Mengurangkan keradangan
Kajian menunjukkan bahawa apabila digabungkan dengan vitamin E semulajadi , Coenzim Q10 atau CoQ10 bolehmengurangkan keradangan dan tekanan oksidatif - dua elemen penting dalam perkembangan dan pembangunan penyakit kardiovaskular.

7. Melambatkan perkembangan penyakit Parkinson
Kajian ke atas pesakit Parkinson yang mengambil 1400mg CoQ10 harian mendapati CoQ10 memperlahankan perkembangan penyakit sebanyak 44 %.

JANGAN MALU DAN JANGAN SEGAN UNTUK MENDAPATKAN RAWATAN

TESTIMONI


Hubungi saya untuk info dan pesanan :

ROZILA BINTI ISMAIL
CALL/SMS/WHATAPPS : 011-11247274
SID : 979382

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...